BAC Mono till DCF 2019

BAC Mono

Generalagenten för BAC Mono, världens enda gatlegala formelbil, kommer till Drivers Club Festival 2019. John Larsson, ägare utav John Garage, har en stor passion för sportbilar, gamla dom nya. Vi ställde tre snabba frågor till John.

1. Vad är er affärsidé? Vad får er att sticka ut i en ganska tuff konkurrens av handlare?

Min målsättning med Johns Garage är att skapa ett hem för sportbilsentusiaster. Ett företag som inte bara säljer bilar utan snarare gör det som vi gillar allra bäst och vi tror att det är många fler som delar vår passion. Ett företag där allt inte räknas i antal sålda bilar, utan där upplevelsen och själva bilaffären blir ett nöje. Vi tror att det finns många som inte bara vill skaffa sig en sportbil, utan också  uppskattar livsstilen som kommer med att vara sportbilsägare.

2. Berätta om BAC Mono i korthet. Hur fick ni nys om BAC?

Jag såg BAC Mono första gången för några år sedan på ett avsnitt av TopGear och har alltid varit väldigt svag för bilen. När jag sedan för lite drygt ett år sedan letade efter en riktigt häftig bil som både är en upplevelse på väg men samtidigt blir något alldeles extra på motorbana så fanns det liksom inget som kunde mäta sig med BAC Mono. BAC Mono är en lättvikts- & extremt högpresterande gatlegal superbil designad och konstruerad med den senaste racingtekniken. Mono riktar sig till förare som söker den renaste formen av körupplevelse och för vilken design, teknisk excellens och prestanda är avgörande. Den aggressiva designen kommer att sätta ett nytt riktmärke i toppskiktet av radikala lätta supersportbilar. BAC Mono gör bilkörning till en sport.

3. Berätta kort om din passion för bankörning... Vad gjorde dig intresserad av racing?

Med många års erfarenhet av sportbilar, aktiv bilkörning och Porsche i synnerhet har jag ett gediget intresse för sportbilar & bilkörning. Som liten växte jag mer eller mindre upp i bilhallen och på motorbanor och fortsatt har detta varit min stora passion. Min starkaste egna upplevelse från racing var första gången vi stod på startlinjen till Nürburgring 24H år 2011 med en 911 GT3 RS. En bil, en bana och ett racingevenemang som saknar motstycke!

Träffa John Larsson och BAC Mono Sverige på Drivers Club Festival den 10 augusti.

Mer info om Johns Garage på finner ni på www.johnsgarage.se

upload.jpg