Bilmånsson ställer ut nya Megane RS Trophy på DCF

renault-megane-rs-design-004.jpg.ximg.l_full_m.smart (1).jpg

Bilmånsson visar upp nya Renault Megane RS Trophy.

Megane RS Trophy - Teknik som ökar sportigheten - Kittla dina sinnen.  För vidare traditionen
Nya MEGANE R.S. Trophy är en imponerande bil som är byggd för att väcka dina körinstinkter till liv. Tröskeln på 300 hk uppnås av den direktinsprutade turbomotorn på 1,8 liter tack vare turbotekniken med kullager från Formel 1-världen. För första gången erbjuder nya Renault MEGANE R.S. TROPHY två växellådstyper: Manuell växellåda (400 Nm) och EDC-växellåda* (420 Nm).

Unna dig ett unikt ljud
Nya Renault MEGANE R.S. TROPHY har ett unikt avgassystem som är utformat för att öka prestandan. Det har en mekanisk ventil som släpper ut bilens anda enligt det valda MULTI-SENSE-läget. När ventilen är öppen ger den maximalt ljud och topprestanda, medan bästa möjliga komfort uppnås när den är stängd.

Volvo V90 T8
SOFISTIKERAD, VACKER OCH MÅNGSIDIG

Med en elegant kupé som sätter komforten i centrum och många smarta funktioner är Volvo V90 som gjord både för bekväm stadskörning och äventyrliga familjesemestrar.

Fyrcylindrig bensinmotor ”T6” under den platta flakstora huven fram ger 320 hästkrafter och på bakaxelklumpen under bagageutrymmet sitter elmotorn på ytterligare 87 hk. När båda motorerna jobbar för fullt har V90 T8 acceleration 0-100 km/h på till 5,2 sekunder.

Bil-Månsson i Skåne AB
Bil-Månsson är ett bilföretag som tillhandahåller alla biltjänster du och din bil behöver. Från bilförsäljning till serviceverkstäder och Tankastationer.  Våra nybilsmärken är Volvo, Renault och Dacia och vi säljer även ett stort antal begagnade bilar. Bil-Månsson finns i Eslöv, Hörby, Ängelholm, Klippan och Båstad. Totalt är vi 175 st medarbetare som arbetar här och vi säljer 5 000 bilar om året samt omsätter 1 miljard kr.